خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

لاک‌پشت گوش قرمز

لاک‌پشت گوش قرمز



این لاکپشتها از متداول‌ترین لاک پشت‌ها برای نگهداری به عنوان حیوانات خانگی هستند.

در ایران لاکپشتهای گوش قرمز‌، مانند اکثر آبزیان، از کشور سنگاپور وارد می‌شوند و در بسیاری از فروشگاه‌های آکواریوم و حیوانات خانگی به فروش می‌رسند.

این لاک‌پشت‌ها نیمه آبزی هستند که در طبیعت در مکان‌های آرام خنک و منابع آب گرم زندگی می‌کند.
لاکپشتهای گوش قرمز با رنگ سبز و  نوارهای سیاه  و  لکه‌های قرمز روی گوش‌ها شناخته می شوند.  زیر لاک آنها زرد رنگ با لکه‌های سیاه است  و ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر طول دارند.
این لاکپشتهای زیبا که شناگران ماهری هستند، در دریاچه‌ها، برکه‌ها، مرداب‌ها و نهرهای ساکت و آفتاب‌گیر یافت می‌شوند. گیاهان به عنوان اصلی‌ترین غذای آنها محسوب می‌شوند با اینحال لاک پشت گوش قرمز همانند لاک پشت‌های برکه‌ای خزری و اروپایی هم گوشتخوار و هم گیاه‌خوار است. آنها در طبیعت از انواع گیاهان، ماهی‌ها و حشرات هم تغذیه می‌کنند.

نگهداری لاکپشت گوش قرمز

بعنوان یک حیوان خانگی، سعی کنید تنوع غذایی در رژیم غذایی آنها را رعایت کنید تا سلامتی آنها حفظ شود. به عنوان غذا می توانید از کرم قرمز یخ زده، میگوی خشک ( غذای ماهی ) و میگوی یخ زده، انواع ماهی ها و میگو ها، لارو انواع حشرات و کرم‌ها ،  و حتی غذاهای خانگی مثل سفیده تخم مرغ ( آب پز)، گوشت، مرغ و نان استفاده کنید.

توجه کنید که این لاکپشتها ممکن است با کم شدن طول روز ممکن است حالتهای شبیه خواب زمستانی را پیدا کنند. در این موقع آنها آرام و کم تحرک می شوند و غذا نمی خورند. برای زمستان‌خوابی لاک‌پشت گوش‌قرمز باید یک بستر ماسه‌ای نرم فراهم شود و دمای محیط نیز کاهش یابد. به هیچ وجه تا زمانی که خود لاک‌پشت از خواب بیدار نشود نباید آن را مجبور به بیدار شدن کنیم.‏

محل زندگی لاک پشت گوش قرمز

تا حدودی از روی اندازه می‌توان سن لاک‌پشت را تشخیص داد ولی گاهی به دلیل تغذیه نامناسبف ممکن است آنها کم رشد کرده باشند و یا برعکس.
 گوش قرمز های یک ساله‌ تقریبا ۵ – ۶ سانتی‌متر طول دارند. وقتی طول نرهای یک ساله به حدود ۱۰ سانتی‌متر  و ماده ها به ۱۲ سانتی متر رسید، به طور طبیعی از نظر جنسی بالغ می‌شوند طول نهایی لاک در لاک‌پشت‌های بالغ نر حدود ۱۸-۲۲  سانتی‌متر و در ماده‌های بالغ ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر است. ‏






نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.