خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

غذاهای مورد استفاده طوطی سانان با جسه کوچک

غذاهای مورد استفاده طوطی سانان با جسه کوچک


هفته ای دوبار تخم مرغ آب پز '"سفیده +پوسته و مقداری کمی زرده

سبزیجات هفته ای دوبار
گشنیز +جعفری '"کاهو '"
'میوه هفته ای دوبار '"
سیب '"گلابی '"هویج '"بلال '"
'"حبوبابت هفته ای یک الی دو بار و جتما داخل همون روزش سبزیجات استفاده شود 

مخلوط چند حبوبات اشتباه هست به دلایلی '"پس:
ذرت "لوبیا '"عدس '"نخود '"و غیره '"اون هم بهتره هفته ای یک بار انتخاب شود 
شاه دانه و کافشه 'یا همون کافیشه '"هفته ای یک بار '"دو قاشق غذا خوری کافیه 

تخمه ی خام سایز ریز '"روزانه داده شود یا دو روز یک بار '"اگر مواردی که گفته شده رعایت بشه مشکلی پیش نمیاد از لحاظ چربی گرفتن پرنده ""
عسل هفته ای یک بار و یک قطره در ظرف آب
مولتی ویتامین هفته ای دوبار 'مختص به پرنده '"و هر بار دو قطره 

و دانه هایی که همیشگی هستن بزارید همیشگی بمونن داخل قفس

منبع : www.whitecrowpet.com

لکوز لمفوئید

لکوز لمفوئید

بیماری ویروسی خطرناکی است که باعث ایجاد تومور در کبد می گردد . عامل مسبب بیماری رترو ویروس است و بیماری از طریق آّب و غذای آلوده منتقل می گردد . نشانه های بیماری در قناری به شکل ضعف و بی حالی , تورم و بزرگی و سفتی شکم به علت تورم کبد است , به طوری که با ملامسه شکم پرنده می توان بزرگی کبد را احساس کرد  . تلفات بیماری تا 40 % نیز می رسد . در کالبد گشایی کبد بزرگ و دانه ای و رنگ پریده مشاهده می شود و ممکن است که کلیه ها , قلب , تخمدان و سایر پرده های داخلی شکم بزرگ شده و توموری شوند .


درمان و پیشگیری

درمان رضایت بخشی برای بیماری وجود ندارد و تاکنون واکسنی برای آن تهیه نشده است . از این رو رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه ای می تواند تا حدودی از انتشار و توسعه بیماری جلوگیری نماید .


منبع: کتاب قناری

برای سفارش کتاب میتوانید به لینک زیر مراجع کنید..

سفارش کتاب 

www.whitecrowpet.com

انگل های خارجی

انگل های خارجی

جرب قرمز

جرب قرمز از شایع ترین بیکاری های انگلی در بین قناری است . عامل بیماری (( درمانسیوس گالینه ای )) است . این جرب بسیار کوچک بوده و اندازه آن در حدود 4/0 تا 6/0 میلی متر بوده و در حالت طبیعی به رنگ خاکستری است که پس از مکیدن خون به رنگ قرمز در می آید . این حشره بدنی بیضوی وچهار جفت پا و یک دهان کشیده و خرطوم دار با سری سوزن مانند دارد . این حشره معمولا شب ها به پرنده حمله کرده و خون آن را می مکد و در روزها بین شکاف چوب و یا در و دیوار مخفی می شود و بسیار به ندرت اتفاق می افتد روزها به پرنده حمله کنند و این حالت فقط در صورت آلودگی شدید دیده خواهد شد . این انگل علاوه بر مکیدن خون پرنده می تواند ناقل اجرام بیماری زای مختلفی باشد . چنان چه تعداد جرب قرمز زیاد باشد می تواند باعث بروز کم خونی در پرنده گردد . تشخیص انگل به راحتی ممکن است و در روز با مشاهده دقیق شکاف های چوب و یا در و دیوار و دست کشیدن بر روی آن ها می توان تعدادی از جرب های قرمز را مشاهده کرد و ممکن است که دست ادمی به علت له شدن برخی ازاین جرب ها قرمز رنگ شود . برای ازبین بردن جرب باید از حشره کش های قوی استفاده کرد و مراقب بود تا پرنده به وسیله این حشره کش ها مسموم نشود .

منبع: کتاب قناری

برای سفارش کتاب میتوانید به لینک زیر مراجع کنید..

سفارش کتاب 

www.whitecrowpet.com

بیماری پاپیلوماتوز

بیماری پاپیلوماتوز

بیماری عفونی با واگیری خفیف است که باعث بروز پاپیلوما ( زگیل ) در دهان , حلق , کلوآک و سایر اندام های پرنده می گردد . عامل مسبب بیماری پاپیلوما ویروس از خانواده (( پاپوا ویریده )) است . پاپیلوما ویروس ها در برخی جمعیت های پرندگان به صورت آنزئوتیک هستند  . به وسیله میکروسکوپ الکترونی یک ویروس شبیه پاپیلوما در ضایعات پیش رونده در محل اتصال بین منقار و سر قناری های جوان نشان داده شده است که از محل ضایعلت در سایر گنجشک سانان که عمدتا در پاها دیده شده است متفاوت است . به طور کلی پاپیلوماها بر روی پوست پرندگان نیاز به درمان دارند   مگر این که مساله خاصی ایجاد نماید و یا این که توان حرکتی و یا جویدن غذای پرنده را بگیرند , می توانند تحلیل برنده باشند . در چنین حالتی با عملیات جراحی و یا با استفاده از جراحی با اشعه پاپیلوما را از بین برده و باعث راحتی و آسودگی پرنده شد

منبع: کتاب قناری

برای سفارش کتاب میتوانید به لینک زیر مراجع کنید..

سفارش کتاب 

www.whitecrowpet.com


نشانه های کالبد گشایی

نشانه های کالبد گشایی

این نشانه ها شامل پرخونی های  منتر در سراسر بدن و ترشحات چرکی در نای و ریه و کیسه های هوایی , کدورت و تیرگی در پرده های سروزی بدن ( پریکارد و کیسه های هوایی ) پرخونی و گاهی پتشی و زخم در طول روده ها و پیش معده می باشد .

تشخیص

تشخیص با مشاهده علایم بیماری و جداکردن ویروس در تخم مرغ جنین دار و یا مشاهده خاصیت جمع شدن گلبول های قرمز توسط ویروس و سپس خنثی شدن آن توسط پادتن ضد ویروس ,  امکان پذیر می باشد .

پیشگیری و درمان

پیشگیری توسط واکسیناسیون صورت می گیرد  . استفاده از واکسن های کشته می تواند بی خطر تر باشد , چرا که بعضی مواقع استفاده از واکسن های زنده مخصوص ماکیان , در قناری ایجاد بیماری می کند . این بیماری درمان ندارد و فقط با رعایت اصول بهداشتی و واکسیناسیون می توان جلوی شیوع بیماری را گرفت . 

منبع: کتاب قناری

برای سفارش کتاب میتوانید به لینک زیر مراجع کنید..

سفارش کتاب 

www.whitecrowpet.com