خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

قفس مناسب برای طوطی

قفس مناسب برای طوطی



توصیه ما اینست که حتی الامکان با طوطی به عنوان یک فرد خانواده برخورد کنید و او را زندانی نکنید. ولی گاهی لازم است طوطی یک جای مشخص برای خود داشته باشد. در اینصورت آنرا بعنوان یک خانه و یک پناهگاه شخصی برای او در نظر بگیرید و بنابراین لفظ قفس در این مورد کمی اشکال دارد.
در این خصوص از لفظ قفس به عنوان خانه طوطی ، برداشت کنید.

قفس مناسب طوطی باید مکعب مستطیل باشد تا پرنده احساس راحتی کنه. به هیچ عنوان قفس های گرد و زینتی را برای طوطی نخرید. در انتخاب قفس به راحتی و کارایی آن توجه داشته باشید تا به شکل ظاهری و لوکس بودن آن.

کف قفس همیشه باید توری جدا کننده داشته باشد که پرنده به فضولات و غذاهایی که کف قفس ریخته دسترسی نداشته باشد. برای جلوگیری از بیماری پرنده، داخل سینی کف قفس روزنامه پهن کنید تا هر روز بتونید روزنامه را تعویض کنید.
انتخاب قفس طوطی
داخل قفس حتما باید  سه ظرف ترجیحا استیل وجود داشته باشد یکی مخصوص آب، یکی مخصوص غذاهای مرطوب و یکی مخصوص غذاهای خشک ( مثل تخمه آفتابگردان و یا سایر دانه ها )، ظرفهای استیل نظافت بهتری دارند.  ظرف آب و غذاش طوری باشه که مدفوعش داخل ظرف نریزه.

اندازه قفس بسته به توان مالی شما دارد. هرچه قفس بزرگتر باشد برای پرنده بهتر است. مهم نیست سایز طوطی شما چقدر باشد هرچه قفس بزرگتر باشد پرنده احساس راحتی بیشتری میکند. قفس مناسب برای طوطی ها قفسی هست که وقتی طوطی داخلشه سرش از بین قفس بیرون نیاد، وقتی بالش رو باز میکنه به دو طرف قفس برخورد نکنه.

داخل قفس را از اسباب بازی های متنوع پر کنید. اسباب بازی های چوبی مخصوص طوطی را از پت شاپها میتوانید بخرید.
قرار دادن آینه در قفس کار بسیار غلطی است. به هیچ عنوان آینه داخل قفس نگذارید.
در قفس هم به راحتی باز نشه که طوطی راه باز کردنش رو یاد بگیره.


فروش قفس طوطی


طوطی ها  و کلا همه پرندگان ، نشستن روی جای بلند رو دوست دارن پس قفسشون رو جایی بذارید که از سطح بدن شما بالاتر باشه بعضی از دوستان قفس طوطی رو زمین میذارن که این کار واقعا اشتباه چون استرس شدیدی به طوطی وارد میشه و ممکن دچار تنش های عصبی بشه، برای پرنده چیزی که از بالای سرش حرکت کنه حکم شکارچی رو داره.



نگهداری نژادهای مختلف طوطی کنار هم

نگهداری نژادهای مختلف طوطی کنار هم


برای بعضی ها این سوال پیش می آید که آیا میتوان نژادهای مختلف طوطی را کنار هم نگه داشت؟

 

زاد و ولد خوکچه هندی

تولید مثل و جفت گیری:
خوکچه ماده اگر آماده باشد، و نری به او نزدیک شود پشتش را قوس می دهد و قسمت باسن را بالا می دهد. اما اگر ماده آماده جفتگیری نباشد و نری به او نزدیک شود، با پاشیدن ادرار به خوکچه نر، یا حمله به او و سخت ضربه زدن، نشان دادن دندان یا بلند شدن روی دو پا، او را رد می کند.
.
حاملگی و تعداد توله ها:
دوره بارداری خوکچه ۷۰-۶۳ روز است و بطور متوسط در هر بارداری ۴-۲ توله می آورد. خوکچه ی حامله شکم بزرگی دارد و مصرف آب و غذایش دو برابر و حتی گاهی سه برابر حالت غیر بارداری است. در قفس خوکچه حامله هیچ تغییری ایجاد نکنید چون ممکن است دچار استرس شده و از خوردن و آشامیدن امتناع کند.
هیچ آمادگی قبلی برای زایمان خوکچه لازم نیست. زایمان ۳۰-۱۰ دقیقه طول می کشد و معمولاً بین تولد توله ها ۱۰-۵ دقیقه فاصله است. ماده هنگام زایمان می نشیند و حالت چمباتمه به خود می گیرد.
مادر خودش توله ها را تمیز می کند و جفت و پرده های جنینی توسط مادر یا سایر خوکچه ها خورده می شود.
.
توله ها:
توله ها نمونه های بسیار کوچک و دوست داشتنی از مادرشان هستند. توله ها مو دارند، چشمانشان باز است، یک ستِ کامل دندان دارند و می توانند به اطراف بدوند. آنها برای گرم شدن و غذا به والدین خود وابسته اند و به مدت ۲۱-۱۴ روز شیر می خوردند. خوکچه ها زیاد از توله های خود مواظبت نمی کنند، نرها در مراقبت از توله ها شرکت نمی کنند و مادر توجه کمی به توله ها دارد.

آیا مادر خوکچه هندی از بچه هایش نگهداری و پرستاری می کند؟
برخلاف سایر جونده ها، خوکچه ها به ندرت توله ها را می خورند. به منظور جلوگیری از جفت گیری، توله های جوان ماده را باید در سن ۲۱ روزگی از پدرشان جدا کرد. مراقبت دقیق از توله ها توسط  والدین و افراد علاقه مند صورت می گیرد. باید به آنها کمک شود تا اجتماعی بار بیایند. هنگامی که از شیر گرفته می شوند می توان با آنها مثل خوکچه بالغ رفتار کرد.
.
تعیین جنسیت خوکچه هندی:
برای تعیین جنسیت با تکیه دادن پشت حیوان به جایی پا روی دست، شکمش را به سمت بالا قرار دهید، مقعد را پیدا کرده و درست بالای آن را نگاه کنید. خوکچه نر در بالا و جلوی مقعد یک زائده دارد و در خوکچه بالغ بیضه ها به راحتی قابل مشاهده هستند. خوکچه ماده در جلوی مقعد یک چین پوستی به شکل y دارد. همچنین سوراخ خارجی مجرای ادرار دارد.
.
انواع خوکچه ها:
در اینجا فهرستی از انواع خوکچه هایی که معمولاً به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند ارائه می شود. این لیست جامع نیست و ممکن است انواع دیگری نیز وجود داشته باشند. خوکچه می تواند موی معمولی یا موی ابریشمی داشته باشد. موهای ابریشمی نرم تر، زیباتر و براق تر هستند.
.
نوع حبشی یا Abyssinian
این نژاد موهای مجعد بلند دارد. دارای رنگهای مختلفی است و موی ابریشمی دارد.

 خوکچه هندی حبشی Abyssinian

نوع امریکایی American
موهای آن نرم و کوتاه استو بدنش گرد است. رنگهای آن متنوع بوده و موی ابریشمی دارد. این آرام ترین و رایج ترین نوع خوکچه هندی است.

خوکچه هندی امریکایی

نوع Crested
موهای آن کوتاه و نرم است ولی بعضی از انواع آن موهای مجعدی روی پیشانی دارند. خوکچه ای که موهای مجعد سفید داشته باشد و بقیه موهایش به رنگ دیگری باشد White crested  نامیده می شود.

خوکچه هندی White crested

نوع Coronet

اینها ترکیبی از خوکچه های Crestel و Sikkie هستند. آنها دارای موهای بلند و موهای مجعد روی پیشانی هستند.
نوع Peruvian
این نوع خوکچه بلندترین موها را دارد. موهایشان روی چشمهایشان می ریزد و موهای بلند از قسمت میانی پشت به طرف پایین می رود. رنگ آنها متنوع و موهایشان ابریشمی است و نیاز به مرتب کردن مداوم دارد.

خوکچه هندی پرویی

نوع Silkie
موهای صورت کوتاه است و موهای خیلی بلندش به طرف پشت نمی روند. موی آنها ابریشمی است و رنگهای مختلفی دارند.

silkie خوکچه هندی

نوع Skinny pig
اینها تقریباً بدون مو هستند. موهای کم پشت و خیلی کوتاهی دارند.


نوع Teddy
این نوع خیلی پشمالو است و موهایش مثل خرس عروسکی صاف می ایستد. رنگهای مختلف و موی ابریشمی دارد.

نوع Texel
موهای مجعد و بلند دارد و باید بطور مداوم او را مرتب کرد.


منبع:  سایت pet-needs . و سایت  petguineapigcare


enlightenedمطالعه کنید:


خوکچه هندی : سلامت و بیماری

خوکچه هندی و تکنیک های خاص نگهداری آن

با نژادهای خوکچه هندی 

معرفی کردن سگ به یک سگ جدید

معرفی کردن سگ به یک سگ جدید


شما سگ دارید و می خواهید سگ جدیدی بخرید. پس از مشکلات تصمیم گیری، سگ مناسبی پیدا می کنید.

تبریک! 
حالا باید کاری کنید که همه چیز خوب پیش برود.
باید همه چیز از آغاز درست شروع شود و سگها به طرز صحیح با هم آشنا شوند. چند هفته طول می کشد تا آنها با هم کنار بیایند.
در اینجا روش معرفی سگ جدید را به شما نشان می دهیم.


از قلمرو بی طرف شروع کنید.
بهتر است چند دفعه اول، سگ شما، سگ جدید را در یک قلمرو بی طرف ببیند. این کار را به تنهایی می توانید انجام دهید ولی کمک یک فرد دیگر خیلی خوب است. سگها را بطور جداگانه به جایی مثل پارک ببرید. مطمئن شوید که سگ دیگری در اطراف نباشد که در این روز اختلال ایجاد کند. اگر امکانش هست بگذارید سگها یکدیگر را از پشت یک حصار ببینند. آنها را با طناب محدود نکنید، کشیدن طناب می تواند حالت عصبی و تهاجم را افزایش دهد.

این تعامل را راحت و مثبت نشان دهید. شاد، ریلاکس و آرام باشید، برای آرامش و ریلاکس بودن سگ به او جایزه بدهید. به دقت به زبان بومی آنها توجه کنید. اگر متوجه علائم عصبی یا تحریک بیش از حد شدید، جلسه را تمام کنید. اگر سگ ها آرام بودند می توانید اجازه دهید بدون وجود مانع یا حصار همدیگر را ملاقات کنند. به محض مشاهده اولین علائم تنش آنها را از هم جدا کنید. مراقب باشید که بازی خشن نشود چون می تواند به سرعت تبدیل به دعوا شود.

چطور دو سگ را با هم آشنا کنیم

آنها را از هم جدا نگهدارید.
وقتی دو سگ در خانه دارید بسیار مهم است که تا زمانی که به هم انس بگیرند جدا از هم باشند. سگها باید اتاقهای جدا داشته باشند بطوریکه نتوانند یکدیگر را ببینند.
باید در محل جدا تغذیه شوند. هر سگ بدون حضور سگ دیگر باید توجه کافی از شما ببیند. این شامل جلسات آموزش مکرر نیز هست.
کم کم که سگها عادت می کنند در قلمرو بی طرف یکدیگر را ببینند، اجازه ملاقاتهای بیشتری در محیط خانه را بدهید. این زمان خوبی است که آنها درها را به روی هم باز کنند. به خاطر رفتار آرام و راحت سگها به آنها جایزه بدهید.

بر تعامل آنها نظارت داشته باشید.
شما نمی توانید این سگها را با هم تنها بگذارید. زمان زیادی برای تنها گذاشتن آنها با هم باید بگذرد (حداقل چند ماه). زمانی که حس کردید سگها می توانند به راحتی در خانه با هم کنار بیایند بر آنها نظارت کنید. زبان بدنی آنها را بررسی کنید. در صورت وجود کوچکترین مشکلی آنها را از هم دور کنید.

آشنا کردن سگ ها با هم

تا حداکثر ممکن آرام باشید. اسباب بازی های زیادی در اطراف بگذارید اما اگر باعث تنش و دعوا بین سگها می شوند آنها را جمع کنید. مادامیکه به هم آسیب نمی زنند می توانید در یک اتاق به آنها غذا دهید.

صبور باشید.
سگها روابط یکسانی نخواهند داشت. ممکن است سگهای شما طی چند روز با هم دوست شوند. یا بعد از چند ماه یاد بگیرند با هم زندگی کنند. روال معمول چیزی بین این دو حالت است. ممکن است چند هفته طول بکشد تا یکدیگر را بپذیرند و چند ماه بعد یکدیگر را به عنوان دوست قبول کنند.

احتمالاً باید جایگاه خود را مشخص کرده و محدودیتهای یکدیگر را بسنجند. اگر همه چیز خوب پیش نرود معنی اش این نیست که همیشه این طور خواهد بود. یک قدم به عقب برگردید و صبور باشید.