خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

معرفی کردن سگ به یک سگ جدید

معرفی کردن سگ به یک سگ جدید


شما سگ دارید و می خواهید سگ جدیدی بخرید. پس از مشکلات تصمیم گیری، سگ مناسبی پیدا می کنید.

تبریک! 
حالا باید کاری کنید که همه چیز خوب پیش برود.
باید همه چیز از آغاز درست شروع شود و سگها به طرز صحیح با هم آشنا شوند. چند هفته طول می کشد تا آنها با هم کنار بیایند.
در اینجا روش معرفی سگ جدید را به شما نشان می دهیم.


از قلمرو بی طرف شروع کنید.
بهتر است چند دفعه اول، سگ شما، سگ جدید را در یک قلمرو بی طرف ببیند. این کار را به تنهایی می توانید انجام دهید ولی کمک یک فرد دیگر خیلی خوب است. سگها را بطور جداگانه به جایی مثل پارک ببرید. مطمئن شوید که سگ دیگری در اطراف نباشد که در این روز اختلال ایجاد کند. اگر امکانش هست بگذارید سگها یکدیگر را از پشت یک حصار ببینند. آنها را با طناب محدود نکنید، کشیدن طناب می تواند حالت عصبی و تهاجم را افزایش دهد.

این تعامل را راحت و مثبت نشان دهید. شاد، ریلاکس و آرام باشید، برای آرامش و ریلاکس بودن سگ به او جایزه بدهید. به دقت به زبان بومی آنها توجه کنید. اگر متوجه علائم عصبی یا تحریک بیش از حد شدید، جلسه را تمام کنید. اگر سگ ها آرام بودند می توانید اجازه دهید بدون وجود مانع یا حصار همدیگر را ملاقات کنند. به محض مشاهده اولین علائم تنش آنها را از هم جدا کنید. مراقب باشید که بازی خشن نشود چون می تواند به سرعت تبدیل به دعوا شود.

چطور دو سگ را با هم آشنا کنیم

آنها را از هم جدا نگهدارید.
وقتی دو سگ در خانه دارید بسیار مهم است که تا زمانی که به هم انس بگیرند جدا از هم باشند. سگها باید اتاقهای جدا داشته باشند بطوریکه نتوانند یکدیگر را ببینند.
باید در محل جدا تغذیه شوند. هر سگ بدون حضور سگ دیگر باید توجه کافی از شما ببیند. این شامل جلسات آموزش مکرر نیز هست.
کم کم که سگها عادت می کنند در قلمرو بی طرف یکدیگر را ببینند، اجازه ملاقاتهای بیشتری در محیط خانه را بدهید. این زمان خوبی است که آنها درها را به روی هم باز کنند. به خاطر رفتار آرام و راحت سگها به آنها جایزه بدهید.

بر تعامل آنها نظارت داشته باشید.
شما نمی توانید این سگها را با هم تنها بگذارید. زمان زیادی برای تنها گذاشتن آنها با هم باید بگذرد (حداقل چند ماه). زمانی که حس کردید سگها می توانند به راحتی در خانه با هم کنار بیایند بر آنها نظارت کنید. زبان بدنی آنها را بررسی کنید. در صورت وجود کوچکترین مشکلی آنها را از هم دور کنید.

آشنا کردن سگ ها با هم

تا حداکثر ممکن آرام باشید. اسباب بازی های زیادی در اطراف بگذارید اما اگر باعث تنش و دعوا بین سگها می شوند آنها را جمع کنید. مادامیکه به هم آسیب نمی زنند می توانید در یک اتاق به آنها غذا دهید.

صبور باشید.
سگها روابط یکسانی نخواهند داشت. ممکن است سگهای شما طی چند روز با هم دوست شوند. یا بعد از چند ماه یاد بگیرند با هم زندگی کنند. روال معمول چیزی بین این دو حالت است. ممکن است چند هفته طول بکشد تا یکدیگر را بپذیرند و چند ماه بعد یکدیگر را به عنوان دوست قبول کنند.

احتمالاً باید جایگاه خود را مشخص کرده و محدودیتهای یکدیگر را بسنجند. اگر همه چیز خوب پیش نرود معنی اش این نیست که همیشه این طور خواهد بود. یک قدم به عقب برگردید و صبور باشید.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.