خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

قفس مناسب برای طوطی

قفس مناسب برای طوطی



توصیه ما اینست که حتی الامکان با طوطی به عنوان یک فرد خانواده برخورد کنید و او را زندانی نکنید. ولی گاهی لازم است طوطی یک جای مشخص برای خود داشته باشد. در اینصورت آنرا بعنوان یک خانه و یک پناهگاه شخصی برای او در نظر بگیرید و بنابراین لفظ قفس در این مورد کمی اشکال دارد.
در این خصوص از لفظ قفس به عنوان خانه طوطی ، برداشت کنید.

قفس مناسب طوطی باید مکعب مستطیل باشد تا پرنده احساس راحتی کنه. به هیچ عنوان قفس های گرد و زینتی را برای طوطی نخرید. در انتخاب قفس به راحتی و کارایی آن توجه داشته باشید تا به شکل ظاهری و لوکس بودن آن.

کف قفس همیشه باید توری جدا کننده داشته باشد که پرنده به فضولات و غذاهایی که کف قفس ریخته دسترسی نداشته باشد. برای جلوگیری از بیماری پرنده، داخل سینی کف قفس روزنامه پهن کنید تا هر روز بتونید روزنامه را تعویض کنید.
انتخاب قفس طوطی
داخل قفس حتما باید  سه ظرف ترجیحا استیل وجود داشته باشد یکی مخصوص آب، یکی مخصوص غذاهای مرطوب و یکی مخصوص غذاهای خشک ( مثل تخمه آفتابگردان و یا سایر دانه ها )، ظرفهای استیل نظافت بهتری دارند.  ظرف آب و غذاش طوری باشه که مدفوعش داخل ظرف نریزه.

اندازه قفس بسته به توان مالی شما دارد. هرچه قفس بزرگتر باشد برای پرنده بهتر است. مهم نیست سایز طوطی شما چقدر باشد هرچه قفس بزرگتر باشد پرنده احساس راحتی بیشتری میکند. قفس مناسب برای طوطی ها قفسی هست که وقتی طوطی داخلشه سرش از بین قفس بیرون نیاد، وقتی بالش رو باز میکنه به دو طرف قفس برخورد نکنه.

داخل قفس را از اسباب بازی های متنوع پر کنید. اسباب بازی های چوبی مخصوص طوطی را از پت شاپها میتوانید بخرید.
قرار دادن آینه در قفس کار بسیار غلطی است. به هیچ عنوان آینه داخل قفس نگذارید.
در قفس هم به راحتی باز نشه که طوطی راه باز کردنش رو یاد بگیره.


فروش قفس طوطی


طوطی ها  و کلا همه پرندگان ، نشستن روی جای بلند رو دوست دارن پس قفسشون رو جایی بذارید که از سطح بدن شما بالاتر باشه بعضی از دوستان قفس طوطی رو زمین میذارن که این کار واقعا اشتباه چون استرس شدیدی به طوطی وارد میشه و ممکن دچار تنش های عصبی بشه، برای پرنده چیزی که از بالای سرش حرکت کنه حکم شکارچی رو داره.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.