خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

فنچ صنوبری

فنچ صنوبری

نام انگلیسی : Pine grosbeak


نام علمی : Pinicola enucleator 


توضیحات :

فنچ صنوبری، گونه ای بزرگ از سهره ها و خانواده ی Fringillidae  می باشد. این فنچ بیشتر در جنگل های پوشیده از درختان کاج و صنوبر در آلاسکا، کوه های غربی سروش افلاطون ایالات متحده امریکا، کانادا و در نیمه قطبی سیبری یافت می شود. این فنچ به خصوص در فصل زمستان میوه های درختان کاج و صنوبر را می خورد و بسیار آنها را دوست دارد. در فصل هایی که میوه و مواد غذایی کم باشد آنها مهاجرت هایی را برای یافتن غذا به سمت جنوب انجام می دهند. به صورت پراکنده و کم در مناطق معتدل اروپا مانند آلمان دیده شده است.


این فنچ یکی از بزرگترین گونه ها در خانواده سهره هاست. اندازه ی آنها بین ۲۰ الی ۲۵٫۵ سانتی متر بوده و وزنی در حدود ۵۲ تا ۷۸ گرم دارند. میانگین اندازه ی بال های آنها ۱۰٫۲ تا ۱۱٫۶ سانتی متر و اندازه دم آنها ۷٫۸ الی ۹٫۵ سانتی متر می باشد. فنچ صنوبری بالغ دم دراز بلندی دارد. بال های سیاه با نوارهای سفید و منقاری بزرگ و ضخیم دارد. پرنده نر دارای پس سر و قفای سرخی است در حالی که پرنده ماده دارای لکه زرد زیتونی بر روی پس سر  و قفا و رنگ خاکستری بر روی پشت و اندام های خلفی می باشد.


زیستگاه طبیعی تولیدمثل آنها جنگل های پوشیده از درختان کاج می باشد. آنها لانه هایشان را بر روی شاخه ها درست می کنند. لانه های آنها مخروطی شکل می باشد. این پرنده کمتر مهاجرت می کند و معمولاً مقیم دائم جنگل های شمالی می باشد. تنها زمانی که منابع غذایی به شدت کاهش یابد به مناطق جنوبی تر مهاجرت می کند.

وضعیت بقا


در حال حاضر خطر جدی این گونه را تهدید نمی کند

رده بندی علمی قلمرو: Animalia 

 نژاد: Chordata 

 رده: Aves

  رسته:Passeriformes

  خانواده: Fringillidae  جنس: Pinicola  

گونه: P. enucleator  

نام علمی Pinicola enucleator 
(Linnaeus, 1758)

www.whitecrowpet.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.