خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

کمبود خواب در پرندگان:


کمبود خواب در پرندگان:

متاسفانه تعداد زیادی از پرندکان خانگی نور طبیعی و خواب لازم را دریافت نمی کنند که سبب بروز مشکلات سلامتی و رفتاری می شود. با نگاهی دقیق تر متوجه می شویم که بسیاری از مشکلات در طوطی ها که با عنوان کمبود کلسیم مطرح می شود در واقع , مشکل کمبود نور طبیعی است. نور خورشید باعث فعال شدن پروسه جذب ویتامین D و کلسیم می شود که برای حفظ سلامت طوطی ها کاملا ضروری است.

دان هریس دامپزشک بعد از 20 سال کار و تحقیق در کلینیک دامپزشکی پرندگان فلوریدا اظهار می کند تا بحال هیچ موردی از عارضه hypocalcemia (کمبود کلسیم خون) را در کاسکوهایی که در محیط بیرون نگهداری می شوند مشاهده نکرده است. همچنین تمام کاسکوهای با این عارضه با قرار دادن در محیط بیرون بطور متناوب، کاملا درمان شده اند. هریس همچنان عقیده دارد اکثر پرندگان خانگی از کمبود خواب رنج می برند. از نظر او صاحبان پرندگان خانگی تصور می کنند پرنده با برنامه خواب انها مطابقت پیدا می کند ولی این طرز فکر مطلقا اشتباه است. حقیقت این است که نیاز پرندگان به خواب بیش از انسانهاست و اگر کم خوابی برای ما بد است برای پرندگان فاجعه خواهد بود!

مایکل کاراس نیز عقیده دارد 75% مشکلات رفتاری پرندگانی که با آنها مواجه می شود به دلیل کم خوابی است و اولین سوالی که از صاحبان طوطی در مواجهه با طوطی های پرکن می پرسد این است که طوطی ساعت چند می خوابد که متاسفانه اکثرا جواب می دهند ساعت 11 یا دیرتر! در واقع در بسیاری از موارد با چند ساعت افزودن تاریکی به محیط نگهداری پرندگان می توان آنها را به شرایط ایده آل باز گرداند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.