خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

قمری خانگی

قمری خانگی

طبقه‌بندی علمی
فرمانروا:جانوران
شاخه: طنابداران
رده:پرندگان
راسته:کبوتر سانان-columbiformes
تیره کبوتر-columbidae
نام علمی:Spilopelia senegalensis


وضعیت حفاظتی قمری خانگی:
متاسفانه با توجه به زیستگاه این پرنده در شهرها و افزایش آلودگی هوا در شهر ها هنوز برنامه ای برای خفاظت این پرنده در نظر گرفته نشده است.



پراکندگی قمری خانگی:
به طور کلی در ایران بومی و فراوان است


چطور پیدایش کنیم :
اندازه قمری خانگی 26 سانتی‌متر است ؛  جثه اش نسبتا کوچک و تنها قمری ست که طوق پهنی در جلوی گردن دارد .سر و گردنش صورتی شرابی است ، با یک طوق پهن خال‌خال سیاه و مسی رنگ در قاعده جلویی گردن . از نظر پر و بال شبیه قمری معمولی است، اما از آن کوچکتر است.

چانه‌اش کمرنگ و شکم و پوشپرهای زیر دم آن سفید است .سطح پشتی خرمایی  پر رنگ با دمگاه خاکستری و پوشپرهای خاکستری مایل به آبی کمرنگ بالهایش در پرواز به خوبی نمایان است .دمش سیاه رنگ و نمیه انتهایی پرهای کناری آن سفید است ، پا‌ها و حلقه چشم قرمز رنگ می باشد

ناحیه آبی خاکستری در حاشیه بیرونی پوشپرهای بال ها و بالای دم با بدن، تضاد کمتری نسبت به قمری معمولی دارد. نر و ماده قمری خانگی شبیه به هم و پرنده نابالغ از آنها کم‌رنگ‌تر و  فاقد لکه جلو گردن است.
جمعیتی از این پرنده که در شمال غربی ترکیه بسر می برند، پر و بال تیره تری دارند. پروازش مستقیم و سریع است، حرکت بالهایش، تکان های شدیدتری نسبت به فاخته دارد. بهترین مشخصه قمری خانگی بال های گرد کوچک و دم بلند آن است.


زیستگاه قمری خانگی:
این پرنده در فضای داخل شهرها، روستاها و اطراف آنها بسر می برد و درمیان بوته های خاردار، ساختمان ها، زیر شیروانی ها، آشیانه می سازد.


صدای قمری خانگی:
صدای قمری خانگی پنج سیلابی و شبیه "دو-دو-دوه-دوه-دو do-do-dooh-dooh-do"  می باشد.

برای دانلود صدای این پرنده اینجا را کلیک کنید 





منبع : کلاغ سفید www.whitecrowpet.com 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.