خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

سخنگو کردن طوطی

سخنگو کردن طوطی


قبل از هر چیز باید بدانید که ابتدا طوطی شما باید رام باشد تا در قدم بعدی سخن گفتن را یاد بگیرد. بنابراین به چند نکته توجه کنید

۱- –  نژادی از طوطی که میخرید مهم است. برخی نژادها قابلیت سخنگو شدن را ندارند. علاوه بر این در یک نژاد هم طوطی ها هم مثل انسانها ظریب هوشی های متفاوتی دارند. بعضی ها باهوشتر  از بقیه هستند.

از بین نژادهای گوناگون کاسکو ها استعداد فوق العاده ای در سخن گفتن دارند و البته به همین خاطر گرانتر هم هستند و موقع خرید باید پول بیشتری بپردازید.
 
طوطی خاکستری آفریقایی
۲-  طوطی نباید از حضور شما احساس ناامنی کند و با نزدیک شدن به قفس بترسد.

۳- همچنین طوطی  شما باید کم سن باشد بعبارت دقیق تر در هنگام خرید ، جوجه طوطی بخرید نه طوطی بالغ.چون طوطی باید رام باشد.

تشخیص سن طوطی

آموزش کلمات به طوطی ها به دو روش امکان پذیر است:
اول اینکه میتوانید صدای ضبط شده ای را برای طوطی پخش کنید. این روش خوب نیست چون طوطی نمیفهمد که چه کلمه ای را کی و کجا بیان کند.
روش دوم اینست که شما با صبر و حوصله خودتان شخصا کلمات را بجا برای طوطی تکرار میکنید.


تجربه نشان داده که وقتی شما یک جوجه طوطی  میخرید، پرنده شما پس از ورود به خانه حدود شش ماه تا یک سال زمان میبرد تا به حرف بیاد. هر چه جوجه ای که خریده اید باهوشتر باشد البته زودتر به حرف میاد. پس به حرف آوردن طوطی نیاز به صبر و حوصله و پشت کار دارد.


برای شروع از کلمه های ساده مثل سلام، استفاده کنید. سعی کنید اسم ساده ای هم برای او انتخاب کنید تا یاد گیریش برایش سخت نباشد.
برای اینکه سلام را بجا استفاده کنه این روش را بکار ببرید. همیشه رو اندازی را برای قفسش بندازید و شبها روی قفس پوشیده باشه. صبحها وقتی رو انداز را بر میدارید بگویید سلام. سعی کنید همیشه سلام رو با یک لحن ادا کنید. با اینکار طوطی به این درک میرسه که وقتی شما روی قفس را بر میدارید اون هم این کلمه را تکرار کند.  حتی ممکن است صبح ها  وقتی فراموش میکنید روی قفسش را بردارید او با  سلام کردن شما را متوجه خودش کند.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.