خرید و فروش حیوانات خانگی
خرید و فروش حیوانات خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی

کلاغ سفید

آموزش پرندگان: چرخیدن به دور خود

آموزش پرندگان: چرخیدن به دور خود


وقتی پرندگانی را می بینیم که حرکات جالبی را از خود بروز می دهند برایمان خیلی جالب و حیرت انگیز است اما همیشه می دانیم که این توانایی و حوصله مربی اوست که این حرکات را به او آموزش داده است. 
بعضی پرنده ها البته باهوشتر از بقیه هستند ولی با صبر و حوصله تقریبا می توان به تمام پرندگان زینتی حرکاتی را آموزش داد.

در اینجا به طور خلاصه طرز آموزش چرخیدن به پرنده را می آوریم.
برای آموزش ابتدا مکانی را که پرنده به آنجا عادت دارد و راحت است انتخاب کنید. ابتدا باید جهتی را که پرنده مایل به چرخش است را مشخص کنید.  این جهت بستگی به پرنده دارد و ربطی هم به راست دست یا چپ دست بودن او دارد.

 پرنده را طوری قرار دهید که پشتش به شما باشد. ببینید وقتی از او دور می شوید او برای دیدن شما از کدام طرف سرش را میچرخاند،  این همان جهتی است که شما باید به پرنده تان یاد دهید که از آن طرف چرخش به دور خود را شروع کند چون پرنده خودش به طور طبیعی این جهت را انتخاب کرده است. البته بیشتر پرندگان سمت چپ را برای انجام این کار انتخاب می کنند.

آموزش به پرندگان


اساس تمرین بر تشویق کردن و جایزه دادن به پرنده است. یک خوراکی  تشویقی مورد علاقه ی پرنده را با دست راست خود در مقابل سر پرنده نگه دارید. سپس به آرامی آن را به سمت چپ سرش حرکت دهید، می بینید که پرنده برای گرفتن آن دست شما را با سر دنبال می کند. به همین صورت ادامه دهید و دستتان را دور سرش بچرخانید تا دوباره آن طعمه در روبروی سرش قرار بگیرد.

آموزش به طوطی

اگر پرنده  شما در نیمه  راه حرکت سرش را متوقف کرد طوری که پشت سرش رو به شما بود، در اینجا دستتان را متوقف کنید، سپس در این حالت بلافاصله طعمه را به عنوان پاداش به او بدهید. سعی کنید تشویقی های مناسبی را به عنوان طعمه در نظر بگیرید تا او تحریک شود تا چرخش سرش به دور خود را به پایان برساند.

 حالا که  پرنده یک دور کامل را به آرامی چرخید دستانتان را کم کم بالا ببرید تا خوردنی  به طور مستقیم در مقابل صورت پرنده نباشد. وقتی این کار را هم یاد گرفت این بار از دست دیگرتان برای جایزه دادن استفاده کنید بر این اساس این دفعه پرنده پاداش را باید از دست چپتان دریافت کند.
با اشاره به پرنده تان بفهمانید که دور خودش بچرخد ولی اینبار به او اجازه دهید خودش بفهمد که هنگامی که چرخید از دست چپ شما پاداش را دریافت خواهد کرد. همین کار را تکرار کنید و هر بار دستتان را بالا و بالاتر ببرید. اگر شما می خواهید که به طور شفاهی دستور دهید در هنگام انجام حرکت یک کلمه مورد نظر خودتان را  بگویید  مثلا ” بچرخ”.

آموزش به پرنده کار سختی نیست و فقط صبر و پشتکار لازم دارد. آساس آموزش هم  با شرطی کردن پرنده  است که به کمک آن می توان ترفندهای زیادی را به عنوان حرکات نمایشی به آنها یاد داد.
یادتان باشد جلسات آموزش را نسبتا کوتاه و شیرین حفظ کنید. وقتی که پرنده  شما از طرز آموزش تا حدودی آگاهی پیدا کرد، آموزش را متوقف کنید. پرنده  خود را با تکرارهای بی پایان آموزش خسته نکنید.


تربیت و آموزش پرندگان

ولی آموزش باید ادامه دار و تکرار شونده باشد. در روز  یکی دوبار با او تمرین کنید. وقتی در یک درس کاملا مسلط شد می توانید هفته ای یکی دوبار آنرا تکرار کنید.


تمرین دادن پرنده
 پس از اینکه پرنده ترفندهای اولیه را یاد گرفت، سراغ آموزش های بعدی بروید. اما همیشه از او بخواهید تا درس های قبلی را هم یک بار تکرار کند.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.